Πληροφορίες Γεφυριού
Ονομασία Γεφυριού:
Γεφύρι του Κοντοδήμου ή Λαζαρίδη  
Ημερομηνία Καταγραφής:
03/07/2006  
Φωτογραφία 1η
Φωτογραφία 2η
Φωτογραφία 3η
Ένταξη του Γεφυριού στο χώρο
Νομός:
Ιωαννίνων 
Κοινότητα:
Κουκούλι  
Τοποθεσία:
Καντήλα  
Ποταμός:
Αώος  Βοϊδομάτης, Βικάκης  
Συντεταγμένες:
N 39° 51΄52,1΄΄ E 020° 49΄57,3΄΄ 
Υψόμετρο:
745 
Ένταξη στο οδικό δίκτυο:
Από το Κουκούλι προς τους Κήπους 
Παρακείμενα Κτίσματα:
Παλιότερα υπήρχαν ο νερόμυλος του Λαζαρίδη και μαντάνια 
Ιστορικά στοιχεία οικοδόμησης
Χρονολογία:
1753 
Κτίστες:
Δεν είναι γνωστοί
Χορηγός:
Τόλης Κοντοδήμος από Βραδέτο 
Δαπάνη:
 
Συντήρηση:
Δεν έχει καταγραφεί/ πραγματοποιηθεί
Άλλα Στοιχεία:
Δεν εντοπίστηκαν
Τεχνικά χαρακτηριστικά και περιγραφή
Μορφή:
μονότοξο 
Μέγεθος:
μήκος 13,60μ., ύψος 4,20μ. 
Υλικά:
 
Κάτάσταση:
πολύ καλή 
Επιγραφή:
Δεν υπάρχει ή είναι δυσανάγνωστη
Αλλα στοιχεία
Ιστορικά και Λαογραφικά στοιχεία:
Το δεύτερο όνομά του το γεφύρι το πήρε από τον παρακείμενο μύλο του Λαζαρίδη. Πάνω από το γεφύρι υπάρχει ένας βράχος που ονομάζεται «Καντήλα, εξαιτίας του παρακάτω θρύλου: Στα 1853, ληστές έκαψαν την εκκλησία της Μπάγιας (Κήπων) και έκλεψαν τις εικόνες της. Ανάμεσα στις εικόνες ήταν κι αυτή του Αγίου Κωνσταντίνου και της Αγίας Ελένης. Από τότε, κάθε βράδι της παραμονής της γιορτής των Αγίων, παρουσιαζόταν μια καντήλα, κρεμασμένη από το βράχο μέχρι το γεφύρι. Τελικά οι Κουκουλιώτες βρήκαν τις εικόνες κρυμμένες κοντά στο ποτάμι και από τότε σταμάτησε να εμφανίζεται και η καντήλα. Στο νερόμυλο αυτό άλεθαν και μαντάνιζαν οι κάτοικοι των Κήπων, του Κουκουλίου, του Καπεσόβου και του Βραδέτου. 
Βιβλιογραφικές και Γραπτές Πηγές:
α) Ιωάννης Λαμπρίδης, Περί των εν Ηπείρω Αγεθοεργημάτων, τ. Α΄, σ. 53 και Β’, σ. 81 , εκδ. Ε.Η.Μ., Ιωάννινα 1991. β) Κώστας Λαζαρίδης, Το χωριό μου το Κουκούλι, τ. Γ΄ Γιάννινα 1977, σ. 38. γ) Σπύρος Μαντάς, Το γεφύρι και ο Ηπειρώτης, εκδ. Λαϊκό Πολύπτυχο, Αθήνα 1987, σ. 67. δ) Νίτσα Συνίκη – Παπακώστα, Πέτρινα γεφύρια, εκδ. Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ιωαννίνων, 2002, σ. 112. ε) Χρήστος Β. Μασσαλάς, Πέτρινα γεφύρια της Ηπείρου: Το παρόν του παρελθόντος, ένθετο εφημ. Πρωινός Λόγος, 10-11-2004, σ. 7. 
Προφορικές Μαρτυρίες:
Δεν εντοπίστηκαν